Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Naslovnica Zdravlje Vježbanje kod kuće
Vježbanje kod kuće PDF Ispis Email
Ocjene: / 1
LošNajbolji 
Zdravlje
Petak, 10 DECEMBER 2010 13:54

 

Predstavljamo opremu koja vam je potrebna da kod kuće stvorite vježbaonicu koja će vas u potpunosti zadovoljiti. Najvažnija „sprava“ koja vam treba je ona koju već imate – vaše tijelo.

Vježbe kojima koristite samo svoje tijelo mogu puno toga postići i održati vas u fit formi, no ako želite učvrstiti mišiće tijela na određenom dijelu tijela na brži i efikasniji način ipak vam je potrebna neka oprema. Ovdje ne mislimo na skupe sprave na koje se troši tisuće kuna. Ovdje mislimo na jeftina, osnovna  pomagala pomoću kojih možete stvoriti vježbaonicu koja će vas u potpunosti zadovoljiti. Ako ste u škripcu s novcem, krenite s jednim pomagalom, pa s vremenom i mogućnostima povećavajte svoju opremu.


1. Fitness lopta


Naziva je se i lopta za stabilnost, lopta za pilates, velika lopta za vježbanje, swiss ball... Kako god je zvali ona je odlična za cijeli niz vježbi, osobito za „core“ mišiće, odnosno mišiće trbuha i leđa. Ona pospješuje snagu, izdržljivost, pokretljivost i stabilnost kralježnice. Koristi se prilikom sjedenja, vježbanja i opuštanja.
Veličina lopti varira, od standardnih do promjera od 45, 55, 65, 75 i 85 cm. Koja će vama najbolje odgovarati ovisi o vašoj visini i dužini nogu.
Kao jedan od pokazatelja odgovarajuće veličine lopte koristi se kut u koljenom zglobu koji mora biti malo veći od 90 stupnjeva, kad osoba pravilno sjedi na lopti s punim stopalima na podu.


2. Bučice (utezi)


Bučice su jeftine, a veoma važne za osnovno vježbanje. One su bitne za kvalitetan trening koji utječe na promjenu naših motoričkih sposobnosti (snaga idr.) i funkcionalnih sposobnosti (izdržljivost) te na sam izgled (smanjenje potkožnog masnog tkiva, dobivanje definiranih mišića). One daju mišićima veći obim pokreta kao i više slobode, i pomažu u razvijanju simetrije (usklađenosti).


3. Rastezljive gumene trake


Gumene trake za vježbanje dolaze u raznim veličinama, širinama i razinama otpora. Vježbama gumenim trakama možete održati mišićnu masu, potrošiti višak kalorija i podići raspoloženje, dok početnici i oni manje napredni mogu očekivati i porast mišićne mase.
Mala težina omogućuje vježbanje u svim položajima, uz minimalan rizik ozljeđivanja zbog nepravilna položaja tijela. Optimalno opterećenje postiže se trakom različitih sila rastezanja od jednog kilograma do dvanaest. Za traku s više kilograma potrebna je veća sila u mišićima da se rastegne. Trake s manjom silom pogodnije su za starije osobe, djecu i početnike, a veće su namijenjene iskusnijim sportašima i rekreativcima.
One veće trake koristite kako biste povećali efikasnost čučnjeva, a manje za bedra i ruke.


4. Medicinska  lopta


Medicinska lopta se koristi u treningu snage tj. kao sredstvo treninga sa otporom ali i kao  rekvizit u pliometrijskom treningu, piše Dario Bašić (Kineziološki fakultet u Zagrebu). Lopta može poslužiti kod vježbi jakosti gornjeg dijela tijela (ruku i trupa) i donjeg dijela tijela, te se može koristiti u vježbama dodavanja i bacanja.
Postoje medicinske lopte različitih težina, od različitih materijala i različitih oblika: mekane, tvrde, vodene, povezane sa štapom, povezane za užetom i sl. Velika prednost rada s medicinskom loptom leži u tome što putem nje možemo imitirati pokret iz bilo kojeg sporta i čak i intenzitet iz pojedinog sporta.

 

 

5. Bosu lopta (balans disk-lopta)


Bosu je skraćeni naziv za „obje strane gore“ (both sides up). Na ovoj lopti (koja u stvari izgleda kao prepolovljena pilates lopta) može se vježbati tako da je platforma okrenuta dolje ili gore, a to ovisi o vrstama  vježbi koje koristite.
Možete je koristiti kako biste trbušnjake, vježbe s utezima ili vježbe za noge učinili izazovnijima. Može poslužiti i za aerobic (umjesto klupice).
Njome možete raditi i vježbe balansa i propriocepcije koje su izuzetno važne jer se njima potiče osjet položaja tijela u prostoru, jača se ligamentarno-tetivni aparat, povećava se opseg pokreta u zglobovima.

 

6. Strunjača


Strunjača olakšava vježbanje, može umanjiti pritisak na zglobove ili bol u tijelu za vrijeme vježbi koje uključuju sjedenje, klečanje ili ležanje. Isto tako to je površina koja se neće sklizati, što znači da čuvaju od ozljeda. Na izboru su strunjače različitih veličina i debljine, kako bi se zadovoljili pojedini zahtjevi za sve vrste vježba. Razlikuju se klasične stretching strunjače, strunjače za jogu...

 

 

Izvor: ordinacija.hr

 

 

Baner
Baner
Baner
Baner
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
kopek pansiyonu kopek egitim ciftligi istanbul kopek egitim satilik kopek kopek pansiyonu evde kopek egitimi kopek egitimi kopek egitmeni kopek egitimi kopek oteli kopek egitimi kopek egitimi merkezi kopek egitimi fiyati kopek egitimi