Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Naslovnica Zdravlje Zašto je važan trening snage „cora“
Zašto je važan trening snage „cora“ PDF Ispis Email
Ocjene: / 4
LošNajbolji 
Zdravlje
Srijeda, 08 SEPTEMBER 2010 10:44

                                U posljednje vrijeme ne možete otvoriti časopis a da ne naiđete na članke o treninzima i vježbama snage, gdje treneri i fitnes instruktori  pričaju kako je važno ojačati posturalne mišiće da bi uklonili ili spriječili bol u leđima. 

No, znate li zaista što je to trening snage posturalnih mišića,  poznatih kao mišići „cora“? Mnogi ljudi su zbunjeni i ne znaju  na što se zapravo misli i zašto je to toliko važno.

Kada govorimo o „coru“, želim vam reći da mnogi ljudi misle na „osnovnu“ tjelesnu snagu. I zaista, mišiće „cora“ čine najdublje mišićne skupine koje zapravo pridržavaju naš kostur, s pripadajućim površinskim mišićima, a to su takozvani posturalni mišići. Tu pripadaju  mišići trbuha (m. transversus abdominis, m. obliquus externus i internus, te m. rectus abd.), leđa (m. multifidus, m. quadratus lumborum, m. latissimus dorsi, m. trapezius i dr.), zdjelice ( m. iliopsoas,i dr.) i stražnjice (m. guteusi, m. tensor fasciae latae).
Neki vole reći da su to mišići od ramena do zdjelice. Zato se i nazivaju posturalni mišići, jer su bitni za održavanje naše pravilne posture.


Evo nekoliko razloga zašto su mišići „cora“ toliko važni:


• Jakost  – Snažni „cor“ omogućuje obnašanje težine tijela u kretanju te smanjuje rizik od   povreda. Isto tako će smanjiti stres na zglobne strukture. Omogućuje jače leđne, trbušne i mišiće zdjelice (duboka skupina), pa se time i prevenira duboka bol u leđima, uzrokovana raznim povredama u koštanim i živčanim strukturama, koje nose cijelu težinu tijela uslijed slabih mišića.
• Agilnost – Snažni  „cor“ dovodi do brže reakcije tijela u vremenu i prostoru (bolja propriocepcija), omogućuje bolju tjelesnu svjesnost, poboljšava koordinaciju i fleksibilnost. Bolja agilnost vam pomaže u svakodnevnom životu, smanjujući rizik od povreda pri izvršavanju  svakodnevnih obveza.
• Stabilnost – Snažan „cor“ čini bolji balans, uslijed kojeg se preveniraju padovi ili neke druge povrede uzrokovane padom.
• Postura  – Jačanje mišića „cora“ će prirodno ojačati vašu posturu, prevenirati ili otkloniti loša držanja i  smanjiti bolove u leđima i zglobovima.

Koji je najbolji put prema snažnom „coru“?


Svatko hvali svoju vrstu aktivnosti, no pilates je nezamjenjiv. Upravo je pilates  tehnika kojom se jačaju svi posturalni mišići, a pritom mislim i na najdublju skupinu mišića „cora“, koja je najčešće zanemarena u drugim oblicima vježbanja. U pilates vježbama se zahtijeva konstantna trbušna stabilizacija koja uključuje i mišiće leđa, zdjelice i stražnjice. Vrlo je važan i ritam disanja. Zato se taj dio tijela i naziva  „kuća moći“ (power house).

Pokušajte izvesti mali test.


Odručite, glavu držite uspravno te se podignite visoko na prste. Cilj je što prije uspostaviti ravnotežu bez zibanja tijelom. Ako vam to ne uspijeva znači da niste aktivirali mišiće „cora“. Zatim u tom stavu pokušajte kontrahirati stražnjicu, pomičući zdjelicu prema naprijed do centralne pozicije, trbušne mišiće te mišiće leđa, posebno u lumbalnom djelu (leđa ne smiju biti uvinuta jer tada cijelo  opterećenje pada na lumbalne kralješke).  Vidjet će te da tada možete stajati na prstima, bez problema. Naravno promjene u mišićnoj snazi se ne događaju preko noći. No, već nakon 5 do 10 pilates treninga osjećat će te promjene, i shvatiti bit i važnost snage „cora“.

Ako uz to želite poboljšati i svoje kondicijske sposobnosti i više uključiti i svoj kardio-respiratorni sustav, najbolja varijanta je da se odlučite za program vježbanja Body pilates tehnikom. Ona uz mišično-koštani fitnes proširuje djelovanje i na senzo-motoričke sposobnosti, psiho-fizički i kardio-respiratorni fitnes.

Dakle, krenite u potragu za svojim fitnes centrom.

Đeni Prevedan Šarlija, prof. kineziologije i pilates body instruktor

 

Baner
Baner
Baner
Baner
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
kopek pansiyonu kopek egitim ciftligi istanbul kopek egitim satilik kopek kopek pansiyonu evde kopek egitimi kopek egitimi kopek egitmeni kopek egitimi kopek oteli kopek egitimi kopek egitimi merkezi kopek egitimi fiyati kopek egitimi