Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Naslovnica Lifestyle Kako odabrati tenisice?
Kako odabrati tenisice? PDF Ispis Email

 

Jedna od novogodišnjih odluka je da počnete vježbati? Nije važno u kakvoj majici ili trenirci vježbate, ali kakve tenisice pritom nosite vrlo je važno. Zato je bolje kupiti one kvalitetnije, a ne one koje vam se sviđaju samo zbog boje ili zbog toga što vam dobro stoje.

 Stručnjaci preporučaju da sportsku obuću kupujete kasno poslijepodne, kad vam je noga već malo natekla nakon svakodnevnih obaveza - bolje ćete vidjeti kakve tenisice vam odgovaraju jer će vaša stopala biti u stanju kao da ste maloprije vježbali.

Ako pokušavate pronaći tenisice u kojima bi se bavili tenisom, one moraju biti dovoljno stabilne da ispune zahtjeve koje postavlja bavljenje tenisom – trčanje prema mreži, serviranje i presijecanje loptice. Trkaće tenisice nisu dizajnirane za tu vrstu stabilnosti.

Možda jedina tenisica koja omogućava najraznovrsnije aktivnosti jest tenisica za kros. Možete trčati, baviti se dvoranskim sportovima ili ići u teretanu. Tenisica za kros je vrsta tenisice koja ujedinjuje karakteristike različitih vrsta tenisica. Tenisica za kros nudi dovoljno stabilnosti, ali i udobnosti da bi se pojedinci mogli baviti raznim aktivnostima.

Ako je vaš odabir trčanje, a nikad niste redovito trčali, najbolje je odabrati tenisice sa zračnim jastucima koje su idealne za tvrđe podloge - asfalt i beton. Đon bi trebao biti visok barem jedan centimetar, a peta viša i jača kako bi pri doskoku čuvala Ahilovu tetivu. Općenito vrijedi pravilo: što je teren po kojem trčite tvrđi, peta bi trebala biti viša i elastičnija. Što se tiče marki i brendova, odnosno koje su tenisice najbolje - pravila nema jer svakome odgovara nešto drugo i svačija stopala su različita. Važno je da tenisice dobro isprobate. Osim toga, ne smiju vas pritiskati, prsti moraju imati dosta mjesta i ne smiju biti odmah uz vrh tenisice. Trčanje je odličan izbor za žene. Zahtjeva malo novaca i ima fleksibilno vrijeme.
Žene su građene drugačije od muškaraca. Niže su, lakše, ima manji postotak mišićne mase i veći postotak tjelesne masti u odnosu na prosječnog muškarca. Ženske kosti i težina je također lakša, a zglobovi i okolni ligamenti su mekši i fleksibilniji.  Ženske noge su oblikovane drugačije. Osim što su manje od muških, imaju užu petu u odnosu na prednji dio stopala. Zbog svega toga, tenisice s određenim dizajnom sredine stopala razvijeni su od strane nekih proizvođača tenisica.

Postoje tri vrste tenisica za trčanje:

Tenisice za trčanje „motion control“ (za kontrolu pokreta) su oblikovane za ljude sa spuštenim svodom stopala ili ravnim tabanima, dakle stopala s niskim svodom ili bez svoda. Takvi trkači pri trčanju obično udaraju u tlo vanjskim rubom stopala.

 „Stability“ tenisice za trčanje su namijenjene ljudima s normalnim ili srednje podignutim svodom stopala – svod je otprilike u visini nožnih prstiju.

 Tenisice za trčanje s pojačanim jastučićima („cushioned“) su za trkače s visokim svodom stopala. Na otisku stopala se vidi tanki pojas na vanjskom rubu. Moguće je i  da se pojas uopće ne vidi jer se svod proteže cijelom širinom stopala.

Tenisice za aerobic su poluvisoke, kako bi zaštitile vaše zglobove prilikom pravilnog izvođenja vježbi, a istovremeno i omogućile nesmetane kretnje. Treba pripaziti da nisu previsoke, jer će vas u tom slučaju rub tiskati prilikom bočnih pokreta i okretanja. Vanjska bočna strana tenisica za aerobic je pojačana zbog bočnih pokreta specifičnih za aerobic, kao što je grapevine.
Najbolje je da su rađene od kože ili brušene kože, budući da je to prirodni materijal koji vašem stopalu omogućava „disanje“, a uz to se i relativno lako održava. Obavezno prilikom vježbanja nosite i pamučne čarape koje će upijati znoj.

Prosječno vrijeme trajanja treninga iznosi 60 minuta i velik dio tog vremena provoditi ćete na prednjem dijelu stopala, odnosno prstima, zato tenisice za aerobic imaju povišene i šire pete od običnih. Na taj način sama tenisica prebacuje težište tijela prema naprijed.

Specifična je i građa donjeg dijela tenisice. Bitno je da duž cijelog stopala, i pri prstima i na peti, ima zračne jastučiće ili pjenu. To ima vrlo važnu ulogu - amortizira udarce, osobito kod izvođenja vježbi visokim intenzitetom, koji se preko stopala šire prema kralježnici. Na taj način čuvaju se vaša koljena, kukovi i sama kralježnica.

Kada kupiti nove tenisice

Kupnjom kvalitetnih tenisica sigurni ste da su vaša stopala i zglobovi zaštićeni 100 – 150 sati aerobica, što znači da bi ih bilo preporučljivo mijenjati jednom godišnje, ako trenirate 2 – 3 puta tjedno. Nakon toga ih možete koristiti za šetnju sa psom ili druge oblike blaže rekreacije.

Treba imati na umu i da najkvalitetnije tenisice imaju svoj rok trajanja, a on je oko 800 kilometara trčanja. O njima se treba i dobro brinuti - ako ih smočite, što prije ih osušite, a nikako ih ne biste smjeli prati u perilici za rublje. Kada mijenjate tenisice, razmotrite oblik tenisice i tip aktivnosti za koju ih kupujete. Čak i ako se tenisica doima udobnom, mogućnosti da vam podupiru i osiguravaju stopala mogle bi se izgubiti kroz trajnu upotrebu. Ako tenisice izdrže 800, 900 pa i tisuću kilometara, izližu se ili počinju pucati, što je znak da trebate nove.

Kako bi žena pronašla idealan par tenisica treba uzeti u obzir nekoliko faktora:

Veličina: Pronalaženje prave veličine tenisica može biti težak zadatak za bilo koga. Treba uzeti u obzir duljinu, širinu i ukupnu veličinu vašeg stopala. Da biste pronašli pravu tenisicu, isprobajte nekoliko modela raznih proizvođača prije nego što se odlučite na kupnju. Ako je moguće, testirajte tenisice trčanjem uzbrdo ili zaobilazeći neku prepreku. 

Podrška: Postoje različite razine podrške za različite aktivnosti. Neke tenisice su izrađene za šetnju, dok su druge izrađene za trčanje ili aerobic. Sve vrste obuće nude različite razine podrške. Morate imati jasnu sliku o vrsti vježbanja.

Težina: Uzmite u obzir težinu vaše tenisice. Zapamtite da ona mora biti lagana.

Motion Control: Najbolje ženske tenisice trebaju imati sposobnost da se odupru gibanju i moraju imati ugrađenu kontrolu klizanja.

Kvaliteta: Vaše tenisice trebaju biti izrađene od kvalitetnih materijala. To bi trebali biti čvrsti materijali koji mogu izdržati bilo koju vrstu aktivnosti te najfiniji materijali koji će stopalu dati dovoljno zaštite i udobnosti.

Fleksibilnost: Tenisice moraju biti fleksibilne; u protivnom, stopalo će im se odupirati iz koraka u korak, i uzrokovati ozljede cjevanice. Ako izvrćete stopala, i one bi se trebale izvrtati. Savijte ih - one bi se trebale svijati na vrhu stopala, a ne u sredini luka. Spustite tenisicu na pod i pritisnite prstom vrh tenisice – trebala bi se lagano zatresti, a dio gdje su nožni prsti trebao bi se blago odvojiti od poda. Ako prođe ove testove, to bi mogao biti ispravan par. 

I.S.

 

 

Baner
Baner
Baner
Baner
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
kopek pansiyonu kopek egitim ciftligi istanbul kopek egitim satilik kopek kopek pansiyonu evde kopek egitimi kopek egitimi kopek egitmeni kopek egitimi kopek oteli kopek egitimi kopek egitimi merkezi kopek egitimi fiyati kopek egitimi