Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Naslovnica Beauty Pripremite kožu za ljeto
Pripremite kožu za ljeto PDF Ispis Email

Ljeto nam dolazi, a s njim i visoke temperature, pojačano znojenje, opekotine, ubodi insekata-sve su to "draži" ljeta s kojima se svi suočavamo. U nastavku vam donosimo nekoliko savjeta kako se zaštiti iznutra i izvana.

 

Prije svega treba (po tko zna koji put) naglasiti da ljeti treba piti mnogo tekućine te izbjegavati sunčanje u periodu od 11-17 sati što se pogotovo odnosi na malu djecu i starije osobe. Opće je poznato da kožu treba njegovati tokom cijele godine i to izvana, ali prije svega iznutra. Iznutra stanice našeg površinom najvećeg organa hranimo prvenstveno unošenjem velike količine vode koja ju hrani i pomaže u očuvanju starih stanica i rastu novih. Naime, koža vodu mora zadržavati u svojim dubljim stanicama kako bi se mogla revitalizirati i zadržati svježinu te sporije stariti. Voda pomaže izmjenu štetnih i hranjivih tvari u stanicama kože, a ko će se tamo zadržati ovisi o količini minerala, proteina i masnoća te posebice o kolagenu, tj. o količini sumpora koji se u njemu nalazi. Manje količine sumpora u kolagenu znače i mlađu kožu, dok velike količine sumpora mijenjaju oblik kolagena i razdvajaju vodu od njega čime stanice gube vitalnost i stare.

Da biste kožu pripremili za sunčanje-  četiri do šest tjedana prije odlaska na godišnji je pravo vrijeme za uzimanje biljnog pigmenta- beta karotena koji je provitamin ili preteča vitamina A. Beta karoten se u većim količinama nalazi u mrkvi i drugom povrću ( pogotovo zelenom) ali umjesto da dnevno pojedete veću količinu mrkve ( i pretvorite se u zeku) možete ga uzimati u obliku kapsula koje svaki kvalitetniji proizvođač vitamina i minerala ima u svojoj ponudi. Pritom pripazite da se radi o beta karotenu dobivenom iz prirodnog izvora a ne sintetskom.

Najveći izvor prirodnog beta karotena daju alge, u prvom redu Spirulina Pacifica koja zbog svoje osjetljivosti na uvjete staništa proizvodi velike količine beta karotena kako bi se zaštitila od propadanja. Beta karoten djeluje antioksidativno, štiti kožu od nepovoljnog utjecaja UV zraka i sprečava njeno propadanje i ubrzano starenje.


Povećajte unos vitamina C, on je važan jer sprječava slobodne radikale da djeluju i time smanjuje oštećenja nastala na koži, bore koje već postoje i one koje će tek nastati. Vitamina C je u organizmu najzastupljeniji u jetri, leukocitima, žlijezdanom tkivu i očnoj leći. Prekomjeran unos se izlučuje i nije štetan za organizam, a nalazimo ga najviše u citrusima (limun, naranča, grejp), u kiviju, šipku, crnom ribizu, peršinu, zelenom kupusu i karfiolu.

Vitamin E nije topljiv u vodi, ali zato ga nalazimo u mastima, dalje od sunčeve svjetlosti, topline, kiselog okruženja i vlage. U organizmu je vezan uz lipproteine, a nalazimo ga pohranjenog u masnom tkivu iz kojeg se otpušta u slučaju pomanjkanja. Svaki unos veći od 30 mg dnevno sam se izlučuje iz organizma, dakle nema koristi od prekomjernog uzimanja. Nalazi se u zelenom lisnatom povrću, biljnim uljima (ulju pšeničnih klica, suncokretovom ulju), u orašastom voću ( bademima, kikirikiju i soji); u namirnicama životinjskog podrijetla najzastupljeniji je u jajima, jetri, mlijeku i mliječnim proizvodima.

Vitamin A usko je povezan sa unošenjem vitamina C i E, a iako se u koži nalazi u vrlo malim količinama, prijeko je potreban antioksidant koji obnavlja kožu, pomaže očuvanju od malicioznih bolesti i reducira postojeće bore i sprečava stvaranje novih. Nalazimo ga u ulju bakalara, mlijeku i mliječnim proizvodima te u jetri. Cink je izuzetno važan i dokazano je od pomoći za rast i razvitak novih stanica, pomaže kod zacijeljivanja, rasta stanica kože i liječenju upalnih procesa. U organizmu odraslog čovjeka ima ga oko 2g, a najčešće se načlazi u kostima, mišićima i muškim spolnim organima. Vegetarijancima je potrebno dvostruko više cinka zbog slabije apsorpcije iz hrane biljnog podrijetla. Najviše cinka u prirodi sadrže školjke kamenice, crveno meso i iznutrice.


Unatoč svoj zdravoj prehrani koja radi za vas, ne smijete zaboraviti koristiti kreme za zaštitu od štetnih UV zraka prema uputstvima koja se, ovisno o proizvođaču, nalaze na ambalaži. Unatoč, visokim faktorima zaštite kremu je potrebno namazati nekoliko puta tokom vremena provedenog na suncu zato jer faktor slabi proporcionalno vremenu djelovanja.

Izuzetno je važno izbjegavati uporabu parfema, dekorativne ili preparativne kozmetiku i koristiti samo onu kozmetiku koju služi za zaštitu kože od UV zraka.
Nakon izlaganja suncu nužno je slatkom vodom skinuti ostatke zaštitnih sredstava i morske soli te kožu hidratizirati, regenerirati i dodatno nahraniti.

U periodu povratka s odmora, pogotovo ako ste ga proveli na moru, vaša koža može izgledati lijepo preplanulo i zdravo, ali ako joj za vrijeme odmora nije pružena adekvatna njega u obliku hranjivih krema i kvalitetnih baznih ulja te ako nije dovoljno hidratizirana, koža postaje suha, gruba na dodir, neelastična i peruta se.  Za optimalno zdravlje i regeneraciju tog najvećeg organa našeg tijela potrebno je potaknuti izmjenu tvari, skinuti odumrle stanice kože, kožu hidratizirati i dodatno je nahraniti. Pilinzi pomažu odstraniti odumrle stanice kože i potiču epidermu na stvaranje novih stanica.

 

 

 

I.S.

 

 

Baner
Baner
Baner
Baner
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
kopek pansiyonu kopek egitim ciftligi istanbul kopek egitim satilik kopek kopek pansiyonu evde kopek egitimi kopek egitimi kopek egitmeni kopek egitimi kopek oteli kopek egitimi kopek egitimi merkezi kopek egitimi fiyati kopek egitimi